Meistä:

M-klubi on vuonna 2002 perustettu nuorekas marttakerho.
Olemme yksi Turun Marttayhdistyksen 12 toimintaryhmästä.
Meillä on tällä hetkellä noin 90 jäsentä.

Käy myös tutustumassa M-klubin juhlajulkaisuun:

Tiina Virto / puheenjohtaja ja M-klubin uusi vetäjä v.2023 alusta alkaen.

"M.klubiin kuuluminen on kunnia asia minulle. Ystäväni sai minut liittymään M-Klubiin enkä ole katunut. Toiminta M-Klubissa on ollut hienoa ja toimintaryhmän jäsenet saavat suuret kiitokset järjestäessään erilaisia tapaamisia, kursseja ja luentoja.
Kaikille kiitos !"

"Mielenkiintoiset aiheet marttailloissa ja tutustumiskohteet, joihin ei muuten tulisi mentyä tai edes pääsisi, iloinen yhdessä tekeminen, hyvä yhteishenki, liityin marttoihin ystävän kertomusten perusteella mitä kaikkea martoissa tehdään ja viihdyn todella hyvin."

"Marttana tunnen olevani osa maamme historiaa ja pienenä osana auttamassa tätä hienoa järjestöä eteenpäin. Järjestönä Martat vaikuttaa yhteiskunnassamme rakentavasti auttaen arkisissa toimissa selviytymisessä kohteena monenlaiset apua tarvitsevat ryhmät. Itse olen saanut monenlaisia vinkkejä arjen ruoanlaittoon ja ravitsemukseen, innostusta käsitöihin ja ennen kaikkea valtavan paljon marttasiskoja! Marttailu avartaa!"

"M-Klubista otettiin nopsaan yhteyttä, kun laitoin tiedusteluviesitä mahtuisiko ryhmään ja pyysin muutenkin lisäinfoa ryhmän toiminnasta. Viesti oli lämminhenkinen ja kattava. Ensimmäisellä kerralla meidät otettiin upeasti vastaan ja siitä harrastus sitten lähti :). M-Klubin ohjelma on monipuolista ja mielenkiintoista, ja tämä on harrastuksena tosi helppo. Voit mennä mukaan, kun haluat."

"Marttailu on kivaa, tapaa uusia ihmisiä, on monipuolista ja monenlaista ohjelmaa ja voi tehdä vapaaehtoistyötäkin toisinaan, jos haluaa ja on aikaa. M-klubissa on hyvä rento henki ja meininki. Jokainen voi ja saa olla oma itsensä."

"Eikä tämä ei ole mikään mummokerho, joka pelkästään kutoo sukkaa ja leipoo. Me ollaan nuoria ja nuorekkaita ja ajassa mukana! Kivaa monipuolista ohjelmaa jota pääsee halutessaan järjestämäänkin. Olen saanut uusia kevereita ja ystäviä. Olen oppinut uutta. Olen Voinut auttaa toisia."

"Naapurini kanssa tuli puheeksi marttailu ja hän ehdotti liittymistä M-klubiin, jossa on nuorekas joukkoa marttoja ja mukavaa yhteistä tekemistä. M-klubin marttojen mukavassa seurassa olo onkin tuntunut kotoisalta. Meillä on ollut paljon erityyppistä mielenkiintoista ohjelmaa, yhdessä oloa ja tekemistä. Olenkin näin saanut kokea uusia elämyksiä. Meille on myös tarjottu informaatiota ajankohtaisista aiheista."

"Marttojen toiminta on ajankohtaista, elämistä tässä hetkessä, mistä osoituksena myös marttojen omat internet-sivut. Sieltä voi kuka tahansa löytää monenlaista tietoa, ja martoille se tarjoaa paljon muutakin, mm. erilaisia sähköisiä kursseja suoritettavaksi."

"Kuuluvuutta ryhmään, odottamista mitä mukavaa olis taas tiedossa. Pysyy vähän ajan tasalla, miten yleensä asiat kehittyvät (esim jäteasiat, varautuminen kriisiin) , hyvin onnistunut oli mm. marraskuun Martta-risteily aiheineen; vaikkei juurileipominen iskenyt tekoihin asti, niin kuulin kuitenkin, mitä se on!!"

"Yhdessäolo ja yhdessä tekeminen viihdyttää, virkistää ja virittää hyvälle tuulelle. Sitä toivon ja uskon marttailun minulle merkitsevän.
 Tuntui todella hyvälle, kun oli joku joka oli valmiina ohjaamaan ja opastamaan.    Marttoihin / M-klubiin liittymiseeni oli sillä hetkellä sinetöity – Tähän ryhmään minäkin haluan kuulua !
Elämäni marttailu alkoi viini-illasta, josta ei rikastuttavan asiasisällön lisäksi puuttunut huumoria. Upeat marttasisaret joiden toiminta ja sanat loivat sillan, jolta oli helppo astua marttailun matkaan tekemään hyvää ja oppimaan uutta!"

"Alunperin minulla ei ollut Martoista juurikaan mitään tietoa, mutta nyt voin sanoa , että on hauskaa oppia uusia hyödyllisiä asioita ja päästä käymään sellaisissa paikoissa, joihin yksin ei tulisi/ pääsisi mentyä. Marttailussa on hyvää yhdessä tekeminen mukavien marttojen kanssa, minua kiinnostavista asioista."

"Minun mummoni oli jo Martta Karjalassa sitten äitini oli myös Martta, nyt sitten minä ja myös tyttäreni on mukana martoissa. Minusta on mukava olla joukossa olen saanut paljon uusia ystäviä. Paljon olen myös saanut uutta oppia, josta olen onnellinen. Joten vanhakin voi vielä oppia."

"Marttailu merkitsee minulle piristystä arkeen ja siitä saa usein uusia ideoita.
Liityin marttoihin eläkkeelle jäätyäni, koska oli aikaa uusiin harrastuksiin. M-klubin jäsenyys on vastannut odotuksiani, tunnelma on kokoontumisissa rento ja ohjelma on ollut monipuolista.
Ollaan vierailtu kohteissa, joihin ei yksityishenkilönä pääsisi.
Mukavia ovat olleet teemalliset ruoanvalmistuskurssit, joissa ollaan lopuksi syöty yhdessä - yhteisöllisyyttä parhaimmillaan!"

"Ystävättäreni näki aikanaan lehdessä ilmoituksen jossa haettiin jäseniä uuteen perustettavaan marttaryhmään. Emme tienneet paljoakaan marttatoiminnasta, mutta uteliaisuudesta lähdimme katsomaan mistä oikein oli kyse.
Pitkään M-klubissa meitä oli vain muutama jäsen. Oli kuitenkin kiva tavata säännöllisesti jo tutuksi tulleita marttaystäviä. Marttailu oli jotain "omaa tekemistä" lapsiperhearjen vastapainoksi.
Marttailuidean tultua tutuksi on mukanaolo siinä ollut monipuolista ja mielenkiintoista. Olen päässyt itse osallistumaan erilaisiin toimintoihin. Lisäksi olen vuosien aikana päässyt tutustumaan moniin eri paikkoihin joihin ei ehkä muuten olisi koskaan päässyt. Olen myös ollut kuulemassa paljon erilaisia esitelmiä ja puheenvuoroja.
Nämä kaikki ovat antaneet paljon ajattelemisen aiheita ja ymmärrys erilaisiin asioihin on kasvanut."